Wykorzystanie kiosków multimedialnych do ekspozycji produktów

Wykorzystanie kiosków multimedialnych do ekspozycji produktów

Samoobsługowe, interaktywne kioski multimedialne pozwalają firmom na stworzenie wyjątkowo spójnej sieci informacyjnej, usługowej lub reklamowej. W zależności od potrzeb organizacji w zakresie wizualizacji danych, ich funkcje zastosować da się na różne sposoby. Do najciekawszych należy możliwość wykorzystania kiosków multimedialnych w celu ekspozycji oferowanych produktów, a tym samym zwiększenia szansy na ich sprzedaż.

Funkcjonalne kioski interaktywne

Kiosk multimedialny jest interaktywnym punktem o charakterze informacyjnym, który pozwala użytkownikowi na samodzielne uzyskanie informacji dotyczących dostępności określonego produktu. Urządzenie to może pomóc w ustaleniu lokalizacji punktu sprzedaży, a nawet złożeniu bezpośredniego zamówienia online. Kioski multimedialne wyposażane są w ekrany dotykowe, dzięki czemu ich obsługa jest bardzo łatwa i znacząco usprawnia funkcjonowanie systemu komunikacji marki z konsumentem. Tego rodzaju punkty bardzo dobrze sprawdzają się w obiektach usługowych, które z uwagi na ograniczony personel nie mogą zapewnić wystarczająco szybkiej obsługi klientów. Samoobsługa znacząco ogranicza problemy związane z długimi kolejkami do stoiska, a tym samym korzystnie wpływa na poziom zadowolenia klientów.

Efektywna ekspozycja produktu

Kioski multimedialne wyposażone w ekrany interaktywne są wyjątkowo praktycznym elementem systemu audiowizualnego, dzięki czemu znajdują zastosowanie w wielu branżach. Ma to szczególne znaczenie w przypadku sklepów, których oferta produktowa jest bardzo bogata i zróżnicowana. Z pomocą intuicyjnego panelu, klient może łatwo zapoznać się z katalogiem oferowanym przez daną markę. Funkcjonalność kiosków multimedialnych pozwala też na bezpośrednie wyszukiwanie produktów z konkretnych kategorii, a nawet wyszczególnianie cech dotyczących pożądanego towaru. Klient może dowolnie sterować funkcjami za pomocą dotyku, uzyskując szczegółowe informacje dotyczące parametrów każdej oferty. Na ekranie zaprezentować można zdjęcia i filmy, które ułatwiają odbiorcy identyfikację produktu oraz przekonują go do podjęcia decyzji zakupowej.

Podniesienie możliwości sprzedażowych

Kiosk multimedialny może być wyposażony w nowe technologie, które pozwalają na bezpośrednią integrację punktu z magazynem lub siecią sklepów. Takie rozwiązanie pozwala klientowi nie tylko na zapoznanie się z informacjami dotyczącymi poszukiwanego produktu, ale też umożliwia jego rezerwację lub dokonanie zamówienia. Kioski multimedialne są dużym udogodnieniem zwłaszcza dla sklepów odzieżowych oraz firm oferujących sprzęt elektroniczny. Jeżeli klient nie znajdzie w jednym punkcie sprzedaży produktu o określonych cechach, może go szybko poszukać w innych sklepach należących do tej samej sieci. W całym systemie zaimplementować da się wiele marek, które działają na zasadzie franczyzy.