Samoobsługowe kioski multimedialne – zastosowanie

Samoobsługowe kioski multimedialne – zastosowanie

Kiosk multimedialny jest interaktywnym punktem informacyjnym, pozwalającym na samoobsługowe korzystanie z różnych usług handlowych, informacyjnych czy marketingowych. Z wyglądu urządzenie to przypomina nieco bankomat, jednak posiada znacznie bardziej rozbudowany zakres funkcji. Kioski multimedialne wyposażane są w ekrany dotykowe, czytniki kodów kreskowych, aplikacje, kamery video, głośniki, telefony czy systemy zdalnego realizowania operacji finansowych, a także wiele innych rozwiązań.

Nowoczesne kioski multimedialne

Kioski multimedialne wzbogacone o ekrany interaktywne są obecnie podstawowym elementem wyposażenia firm i organizacji, które stawiają na nowoczesną obsługę klienta. Obecność takiego punktu ułatwia odbiorcom dostęp do informacji, ponieważ dane są szybko i przystępnie przekazywane. Kioski multimedialne pozostają tym samym wyjątkowo skutecznym narzędziem marketingowym, znajdującym zastosowanie w praktycznie wszystkich branżach. Poza spełnianiem funkcji informacyjnej, punkty te mogą być też wsparciem przy materializacji różnych usług i ułatwiać realizację transakcji. Kioski multimedialne posiadają też walory architektoniczne, ponieważ atrakcyjny wygląd pulpitu zachęca użytkownika do interakcji oraz zwraca uwagę na prezentowaną zawartość. Urządzenia te ułatwiają proces składania spersonalizowanych zamówień, w jasny sposób przedstawiają ofertę zakupową oraz minimalizują czas oczekiwania na realizację usług.

Możliwości wykorzystania kiosków multimedialnych

Kioski multimedialne najczęściej wykorzystywane są w miejscach publicznych, gdzie niezbędny jest szybki i łatwy dostęp do aktualnych informacji. Na szeroką skalę znajdują zastosowanie w urzędach, muzeach, hotelach czy bankach, a także na dworcach kolejowych i autobusowych czy lotniskach. Ich funkcjonalność pozwala użytkownikom na szybkie przeprowadzenie operacji, które w tradycyjnym oddziale zajmują dużo więcej czasu. Kioski multimedialne pozostają przy tym czynne nawet 24 godziny na dobę, przez cały tydzień. Jako punkty informacyjne często wykorzystywane są w sferze administracji, ponieważ pozwalają na udostępnienie danych dotyczących czasu pracy i kompetencji poszczególnych departamentów, niezbędnych dokumentów czy aktualnych ofert.

Zastosowanie kiosków multimedialnych

Kioski multimedialne wyposażane są w nowe technologie, które stanowią ogromną pomoc przy materializacji usług transakcyjnych. Ma to szczególne znaczenie w przypadku świadczenia usług bankowych, kiedy konieczne jest dostarczenie klientowi różnych dowodów materialnych i kuponów rabatowych czy też obsługa programów lojalnościowych. Kioski multimedialne służą też do wykonywania podstawowych operacji bankowych za pośrednictwem karty płatniczej, która pozwala na zidentyfikowanie użytkownika poprzez numer identyfikacyjny. Transakcje mogą być dokonywane przy pomocy ekranu dotykowego bądź też tradycyjnej klawiatury.