Nietypowe urządzenie, jakim jest totem reklamowy dawno już przestało być przez rodzimych przedsiębiorców oraz speców do spraw szeroko pojętego marketingu uznawane jedynie za gadżet. Jest ono obecnie wykorzystywane zarówno wewnątrz dużych firm jak i w przestrzeni publicznej celem zwiększania świadomości marki wśród klientów, a także – prezentowania im najnowszych wprowadzonych na rynek produktów oraz usług.
Totem reklamowy może zostać na przykład zainstalowany przed siedzibą firmy, w parku albo też na przystanku autobusowym. Pozwoli to przechodniom nawet nieświadomym istnienia marki na zapoznanie się z jej portfolio, a także – uzyskanie informacji o specyfice działalności danego przedsiębiorstwa. Jest to niezwykle skuteczna forma reklamy, szczególnie z uwagi na fakt, iż totem wyposażony może zostać w specjalny antyrefleksyjny ekran dotykowy, dzięki któremu z prezentowanymi informacjami użytkownicy będą mogli zapoznawać się we własnym tempie, przewijając co mniej interesujące treści i powracając raz za razem do materiałów, które uznają za szczególnie intrygujące.
Urządzenia będące bohaterami naszego wpisu mogą również zostać zaimplementowane jako część biura, zakładu lub budynku użyteczności publicznej. Jak wynika z prowadzonych na przestrzeni ostatnich lat badań, najlepiej swoją rolę spełniają one, gdy zostaną zamontowane w poczekalniach i holach.
To właśnie oczekując na swoją kolej na skorzystanie z usługi lub nabycie danego produktu konsumenci mają nieco więcej wolnego czasu, natomiast nie mając pomysłu na jego produktywne wykorzystanie, mogą oni bezwiednie zacząć oglądać treści promocyjne i reklamowe wyświetlane za pomocą totemu multimedialnego. Kto wie, może właśnie wtedy dowiedzą się oni o organizowanej promocji, wyprzedaży lub też ofercie specjalnej, o której jeszcze chwilę temu nie mieli pojęcia?
Ciekawym rozwiązaniem może być też prezentowanie na ekranie totemu zrealizowanych z powodzeniem przez daną firmę usług, wykonanych projektów, czy osiągniętych sukcesów branżowych, co pozwoli na zwiększenie zainteresowania marką wśród odbiorców oraz sprawi, że jej postrzeganie będzie korzystniejsze. Co równie istotne, totem reklamowy może w wielu przypadkach zostać poddany daleko idącej personalizacji. Jego powłoka zewnętrzna może zostać wykonana w kolorach odpowiadających tym typowym dla identyfikacji wizualnej danej firmy, a także ozdobiona jej logotypem.
Sprawi to, że urządzenie będzie przyciągało zainteresowany wzrok oraz będzie wyglądało bardziej profesjonalnie – potencjalny klient od razu zauważy, że nie jest to jeden ze sprzętów wytwarzanych w ilościach hurtowych, a zamiast tego przedsiębiorca pokusił się o zamówienie totemu wykonanego w sposób indywidualny. Podkreśla to troskę o prowadzoną firmę, dbałość o postrzeganie marki, a także chęć wyróżnienia się na tle konkurencji, która w niejednej branży może być niezwykle agresywna i zdeterminowana.
Totem reklamowy może się więc w obecnych czasach okazać strzałem w dziesiątkę jeżeli chodzi o przyciąganie z powodzeniem uwagi klientów, tak potencjalnych jak i obecnych!