Choć nie jest on może tak popularny jak ma to miejsce za naszą zachodnią granicą, kiosk sprzedażowy wykorzystywany jest przez coraz większą liczbę przedsiębiorców zainteresowanych przyciągnięciem do prowadzonej działalności możliwie jak największego grona konsumentów, a następnie – ich obsłużeniem na najwyższym poziomie.
Jest to możliwe szczególnie przy wykorzystaniu urządzeń tego typu najnowszej generacji, które nie tylko pozbawione są bolączek, z którymi borykały się pierwsze kioski, ale także gwarantują ogromną wręcz uniwersalność dzięki zastosowanym rozwiązaniom technologicznym, co z kolei sprawia, iż doskonale sprawdzą się one w sklepach, supermarketach, restauracjach, hotelach, punktach użyteczności publicznej oraz wielu innych przybytkach!
Jest to przede wszystkim responsywne, wysoce interaktywne urządzenie, dzięki któremu można raz na zawsze rozwiązać problem kolejek w obiektach stacjonarnych. Dlaczego tak się dzieje?
Kiosk sprzedażowy może na przykład pełnić rolę biletomatu lub fakturomatu, pozwalając błyskawicznie rozliczyć się za dokonane zakupy bądź usługi, z których postanowił skorzystać klient bez jednoczesnej konieczności oczekiwania na pomoc przedstawiciela zatrudnionego personelu.
Dokonywanie płatności również jest bezproblemowe, a najczęściej odbywa się dzięki wbudowanemu modułowi zbliżeniowemu umożliwiającemu rozliczenia przy wykorzystaniu zarówno urządzenia mobilnego najnowszej generacji jak i karty kredytowej albo debetowej. To oczywiście jednak nie wszystko!
Przez właścicieli hoteli, hosteli oraz innych przybytków generujących dochód dzięki obsłudze gości, kiosk sprzedażowy może zostać użyty jako skuteczny asystent recepcji. Umożliwi on osobom przyjeżdżającym do obiektu lub opuszczającym go bezproblemowe zameldowanie i wymeldowanie lub też uzyskanie podstawowych informacji dotyczących lokalizacji atrakcji, cen za poszczególne usługi, czy ofert specjalnych, z których można skorzystać podczas pobytu.
Co niezwykle istotne, użytkownik może zaznajamiać się z takimi informacjami we własnym tempie, bez pośpiechu, a także przewijając niezbyt interesujące materiały albo powracając do treści, które uzna za kluczowe.
Wiele badań dowodzi, iż materiały promocyjne, informacyjne bądź marketingowe prezentowane w formie interaktywnej cieszą się o wiele lepszym odbiorem konsumentów, a także są w pełniejszym stopniu przyswajane i zapamiętywane.
Kiosk sprzedażowy może również okazać się ciekawym rozwiązaniem dla restauratorów oraz osób prowadzących własne działalności w branży gastronomicznej. Jeżeli maszyny takie staną przed lokalem, konsumenci będą mogli zapoznać się z obecnym menu, a w wielu przypadkach także złożyć zamówienie nie angażując w tym celu obsługi, która będzie mogła zorientować swoje wysiłki na obsługę klientów, którzy podjęli już decyzję odnośnie tego, co pragnęliby zjeść lub wypić.
Bez odrobiny przesady można powiedzieć więc, że to niepozorne urządzenie jest w stanie znacznie usprawnić prowadzenie biznesu na co dzień a także przenieść go na całkowicie nowy, futurystyczny poziom – w kierunku cyfryzacji oraz automatyzacji!