Kolejki są zmorą Twojego biznesu? Kiosk multimedialny będzie rozwiązaniem. 

Kolejki są zmorą Twojego biznesu? Kiosk multimedialny będzie rozwiązaniem. 

Jeżeli w Twoim biznesie są duże kolejki, które zniechęcają klientów do skorzystania z Twoich usług, warto zastanowić się nad inwestycją w kioski informacyjne. Umożliwiają one szybki dostęp do informacji niezależnie od czasu i lokalizacji. Przeczytaj nasz artykuł, aby poznać więcej informacji na ich temat.

Kioski informacyjne – co to jest?

Info kioski to interaktywne ekrany dotykowe, które bardzo często ustawione są w dużych centrach handlowych lub w punktach informacyjnych. W skład takiego kiosku wchodzi ekran wraz z komputerem. Umożliwia on wprowadzenie danych przez użytkownika za pomocą ekranu dotykowego lub klawiatury. Warto wspomnieć, że taki kiosk obsługuje jedynie aplikacje, które zostały opracowane do określonego celu, czyli zawierają na przykład plan centrum handlowego. Niemniej jednak w zależności od potrzeb Twojej firmy taki kiosk można wyposażyć w:

  • klawiaturę;
  • manipulatory kulkowe;
  • skaner kodów kreskowych;
  • czytnik dowodów osobistych;
  • czytnik kart magnetycznych;
  • czytnik kart chipowych;
  • czytnik kart nośników pamięci;
  • kamerę;
  • WiFi;
  • USB;
  • wrzutnik monet;
  • bluetooth;
  • drukarkę etykiet.

Cechy kiosków interaktywnych

  • Samoobsługa – kioski informacyjne mogą być obsługiwane przez klientów, konsumentów czy petentów bez pomocy osoby trzeciej.
  • Ich sterowanie jest zdalne – kioski z reguł są podłączone centralnego serwera, który pozwala na dynamiczne zarządzanie treścią i reklamami.
  • Mnogość form infokiosków – kioski multimedialne mogą przybierać różne formy w zależności od tego, jakie jest ich przeznaczenie. Możemy wyróżnić kioski informacyjne stawiane we wnętrzach budynków oraz outdoorowe.

Gdzie kioski multimedialne znajdują zastosowanie?

Takie kioski są na tyle uniwersalne, że można je stosować w niemalże każdej dziedzinie. Jednakże najczęściej wykorzystuje się je do celów informacyjnych i transakcyjnych. 

1. Zastosowanie kiosków w sektorze publicznym

Kioski multimedialne znajdziemy w urzędach oraz placówkach użyteczności publicznej.  Wykorzystywane są zazwyczaj do prezentacji najważniejszych informacji urzędowych, pełnią funkcję punktów informacyjnych, służą do rejestracji petentów, ale mogą też również umożliwiać wykonywanie konkretnych transakcji.

2. Transport

Infokioski są często widoczne na przystankach autobusowych, gdzie pasażer może zakupić bilet bądź sprawdzić stan swojej przejazdówki.

3. Zastosowanie w biznesie 

Przedsiębiorstwa i magazyny często wyposażone są w kioski multimedialne. Mogą one służyć jako wirtualna recepcja w tego typu miejscach. Pomagają one w kontroli wejść na teren firmy pracowników i kontrahentów. 

4. Banki

Często wykorzystywane są kioski z kamerami, za pomocą których można wykonać na przykład połączenie z opiekunem klienta.

5. Restauracje i hotelarstwo

W tych miejscach za pomocą kiosku właściciel może zaprezentować aktualną ofertę i ewentualne promocji. Ponadto za ich pomocą klient może składać zamówienie. W przypadku hoteli natomiast kioski umożliwiają samodzielne meldowania gości a także rezerwację usług dodatkowych.